امریکا غلطی کرده که با جنگ یا مذاکره مشکلش حل نمی شود و امید به ترساندن ایران دارد ولی تاکنون نتیجه نداده است.
زیرا خسارت امریکا در ادامه جنگ، بیش از خسارت ایران خواهد بود و باز هم امریکا به نتیجه نمی رسد.
خروج آبرومندانه امریکا از جنگ نیز میسر نیست.
البته امریکا به هدف مهم خود، یعنی سقوط نظام ایران و تسلط بر نفت آن، برای تکمیل محاصره نفتی چین، تحقق پیدا نکرد. لذا در فرصتی دیگر، تلاش خواهد کرد به این هدف مهم برسد.
معلوم نیست امریکا در رقابت اقتصادی با چین سقوط می کند یا در تلاش های مکرر در جنگ با ایران سقوط خواهد کرد؟
قدر مسلم این است که مذاکره کننده های ایرانی همانگونه که تاکنون انجام داده اند از تهدیدهای امریکا نترسند و تهدید را با تهدید بزرگتر، جواب دهند.



