امریکا نمی خواهد پترودلارهای کشورهای نفتی را صرف پروژه هایی برای این کشورها نماید حتی اگر توسط شرکت های امریکایی انجام شوند. زیرا ساخت پروژه، مقداری سود دارد ولی امریکا پس اندازها را اموال امریکایی می داند که قرار نیست به صاحبانش باز گردد.
توجه داشته باشیم که از زمانی که پترودلار انجام شد. دلارهای نفت فروحته شده به خرانه داری امریکا می رود و امریکا مقداری از پول را بنا به هزینه های جاری به صاحبانش باز می گرداند.
بطور مثال در حال حاضر حدود 3 تریلیون دلار فقط مربوط به پس انداز کویت در بانک های امریکایی می باشد.



