دلیل رویکرد جدید دولت، برای استفاده از ریال به جای تومان در حذف صفرها

آقای احمدی نژاد، می خواست حذف چهار صفر را انجام دهد و از واحد تومان استفاده کند. در این صورت، مانند آن بود که سه صفر حذف شده باشد.

تاکنون نیز همین تفکر حاکم بود ولی به این خاطر که از آن زمان تاکنون ارزش پول ملی حدود 100 برابر، بیشتر از قبل ارزش خود را از دست داده است. مسئولین می خواهند از همه ظرفیت کاهش 4 صفر از پول ملی استفاده کنند لذا به انتخاب واحد ریال روی آورده اند. یعنی 10000 ریال قدیم معادل یک ریال جدید باشد.

در صورتی که تومان منحصر به فرد است و بطور منطقی بهتر بود از واحد پول ملی تومان استفاده می شد تا مشتبه با ریال دیگر کشورها نشود. و وقتی نام تومان شنیده می شود فقط ایران به ذهن خطور نماید.

مدیران ضعیف، وقتی نمی توانند کار مثبتی انجام دهند ممکن است به کارهای بی اهمیت یا اشتباه روی آورند. و حذف صفرها در شرایط کنونی، اشتباه بزرگ دولت و نظام خواهد بود.

مسئولین خجالت می کشند اسکناس یک میلیون تومانی و ده میلیون تومانی چاپ کنند، به همین خاطر، واحد پول را تغییر می دهند.

پیمایش به بالا