بجای جایزه های بسیار بزرگ خرید و مشوقهای فروش، قیمت کالا را کم کنید

فشار اقتصادی بسیار بزرگ بر ملت را افزایش ندهید.

قیمت کالاها بسیار زیاد است و ملت در فشار اقتصادی هستند.

جایزه های بسیار بزرگ، یکی از نشانه های غیر منطقی و زیاد بودن قیمت کالاها می باشد.

تولید کننده های بزرگ، بجای آنکه قیمت کالاها را کم کنند اقدام به موارد ذیل می کنند:

  1. جائزه های بسیار بزرگ برای خرید کالای خود در نظر می گیرند.
  2. هزینه ی تبلیغاتی بسیار بزرگی به صدا و سیما می دهند.
  3. قیمت مصرف کننده غیر منطقی و بسیار زیاد را روی کالا درج می کنند تا حاشیه سود فروشنده ها را افزایش دهند و آنها را تشویق به فروش کالای خود نمایند.

تا ملت را تشویق به خرید کالای خود و فروشنده ها را تشویق به فروش کالای خود نمایند.

همچنین فروشگاههای زنجیره ای بزرگ نیز از این تفاوت قیمت خرید عمده و قیمت مصرف کننده بالا، سوء استفاده می کنند و با استفاده از روشهای مختلف تخفیف قیمت و جایزه خرید، سعی در گسترش فروش و افزایش سود خود هستند.

پول جایزه های دهها و صدها میلیون تومانی و تبلیغات گران، از گران فروشی به ملت تأمین می شوند و از جیب تولید کننده یا فروشگاههای بزرگ نیست.

صاحبان این کارخانه ها و فروشگاهها با این روش ها، سود بیشتری را نصیب خود می نمایند.

منافع این گرانفروشی نصیب چه کسانی می شود:

  1. صاحبان کارخانه های بزرگ تولیدی
  2. صاحبان فروشگاههای بزرگ زنجیره ای
  3. صدا و سیما
  4. چند نفر بازیگر سینمایی و شرکت های تبلیغاتی

بعبارتی منافع اقتصادی موارد فوق، از ملت بیچاره و فقیر تأمین می گردد و فشار اقتصادی کشنده موجود بر ملبت را افزایش می دهد.

کارخانه های تولیدی و فروشگاههای زنجیره بزرگ، فقط به منافع خود فکر می کنند و هیچگونه اهمیتی به فشار اقتصادی بسیار بزرگ موجود روی ملت نمی دهند و با این سیاستهای فروش، باعث افزایش فشار اقتصادی بر ملت و قشر آسیب پذیر می شوند.

مسئولان دولتی نیز به فکر جلوگیری از منفعت طلبی منفعت طلبان نیستند. یا به دلیل رانت و یا به دلیل عدم توانایی مدیریتی. نتیجه هر دو مورد، فشار بیشتر بر ملت، خصوصاً قشر آسیب پذیر جامعه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا