کنترل ناقص قیمتها

کنترل چاپ یا الصاق قیمت، بدون کنترل مبلغ منطقی قیمت در واحد تولیدی چه ارزشی دارد؟

تولیدی ها برای فروش بیشتر، سعی می کنند مبلغ روی کالا را خیلی بیشتر از قیمت فروش عمده در نظر بگیرند.

به این صورت، سوپر مارکتها برای سود بیشتر، فروش آن کالا را به مشتری پیشنهاد می دهند.

پس بدون کنترل مبلغ قیمت، کنترل الصاق آن ارزشی ندارد.

بعبارتی دیگر، کنترل الصاق قیمت، ابزار سود استفاده اکثر تولیدی ها می شود.

متاسفانه، کارشناسان دولت، یا توان تعیین قیمت تمام شده را ندارند یا آگاهانه قیمت گران و غیر منطقی را از تولیدی ها قبول می کنند.

البته حتی اگر کارشناس دولت، توان تعیین قیمت تمام شده را نداشته باشد. می تواند از مقایسه با مشابه خارجی استفاده کند و در نظر داشته باشد که قیمت کالای داخلی کمتر از مشابه خارجی باشد به دلایل ذیل:

هزینه انرژی برق و گاز و هزینه آب، یارانه ای می باشد و کمتر از تولیدات مشابه خارجی می باشد.

هزینه کارگر در ایران، کمتر از تولیدات مشابه خارجی می باشد.

جالب است که حتی کالایی که از ایران به خارج از کشور صادر می شود حتی با قیمت دلار کاملاً آزاد، به مشتری خارجی ارزانتر از داخل فروخته می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا