امریکا در مقابل ایران شکست خورد، در مقابل روسیه و چین چطور خواهد بود؟
ثروت و سرمایه های بزرگ امریکا، همانطور که نقطه قوت او در مقابل دشمنان سرمایه داران امریکاست، نقطه ضعف بزرگتری دارد و آن، آسیب پذیری سرمایه های بزرگ در جنگ های منظم و غیر منظم می باشد.
متاسفانه در دهه های گذشته ایران و بقیه رقبای امریکا، از این نقطه ضعف بزرگ غافل بودند ولی ایران اخیراً از این نقطه ضعف تا حدودی استفاده کرد. البته هنوز به اندازه کافی از آن استفاده نکرده است ولی اعلام کرده که اگر امریکا یا اسرائیل به جنگ برگردند، برخورد شدیدتری با منافع اقتصادی امریکا در منطقه خواهد نمود.
روسیه نیز می تواند همین برخورد را با اروپا در موضوع اوکراین داشته باشد ولی تاکنون از آن استفاده نکرده است. همچنین اروپا و امریکا موافق جنگ هسته ای نیستند زیرا همه سرمایه های ایشان را از بین می برد. لذا ایشان ممکن است از تهدید هسته ای استفاده کنند ولی قطعاً موافق آن نیستند.



