سه گروه امنیت ساز، مصرف کننده امنیت و مخرب امنیت وجود دارد.

برخی امنیت ساز هستند و با فداکاری و از خود گذشتگی باعث ایجاد امنیت در جامعه می شوند.

برخی مصرف کننده امنیت ایجاد شده توسط گروه اول می باشند.

متاسفانه برخی نیز، از روی عدم آگاهی یا برای منافع شخصی یا خواسته های نامشروع، در جهت تخریب امنیت جامعه عمل می کنند. دشمن در جستجوی منافع سیاسی و اقتصادی خودش می باشد ولی سعی می کند خود را در قالب دوست نشان دهد. در جنگ 12 روزه و جنگ رمضان، دشمن حمله ای وحشیانه به ایران عزیز نمود و رهبر و فرماندهان و دانشمندان و مردم عادی و کودکان میناب را به شهادت رساند. اگر کسی با نظام مخالف باشد نمی تواند در مورد قتل عام کودکان مدرسه میناب و مردم عادی و دانشمندان نیز بی اهمیت باشد.

حق و باطل مشخص است. جنایتکار بودن امریکا و اسرائیل کودک کش، کاملاً واضح است و قابل انکار نیست.

مشکلات اقتصادی و وجود رانت و رانت خواران قابل انکار نیست ولی نمی توان به این خاطر، انسجام ملی را رها کرد یا در صف دشمن کودک کش ایستاد.

البته می توان هم در مقابل دشمن خارجی ایستاد و هم با رانت خواران داخلی که همراهان دشمن خارجی هستند مبارزه نمود.

پیمایش به بالا